Amennyiben a digitális mérőkamera közös platformon (légijárműben) helyezkedik el egy légi lézerszkennerrel, a LiDAR felmérés és digitális ortofotó készítés szimultán hajtható végre egy repülés alkalmával. Így a felvételezett területről nagy pontosságú digitális felszín- és terepmodell (DTM, DSM) is készül a repülés során, melyek az ortofotók feldolgozásához is felhasználhatók.
A repülési időpont a felvételezés célja alapján határozható meg, mely általában egy tágabb időszakot jelent. A tényleges repülésre az egyes szenzorok (kamera, GNSS, INS) kalibrálását és beállítását követően a legmegfelelőbb időjárási- és fényviszonyok között kerül sor.
A légi felvételezésekre alkalmas időpontok meghatározásakor követjük a hazai ajánlásokat. Lechner Tudásközpont által kiadott Légifelvételek és Ortofotók Állami Átvételi Szabályzatában megfogalmazott iránymutató ajánlásokat (napállásszög 30° vagy annál nagyobb (április 15-e előtt, lombtalan időszakban készített felvételek esetében 25° vagy annál nagyobb).
A légi ortofotó felvételek kalibrációjához és pontosságának vizsgálatához, minden esetben szükséges terepi adatok felvételezése.
A légi felvételezés során létrejött végtermékek az átfedő georeferált, ortorektifikált képek (ortofotók) mozaikolásával előállított digitális térképek, melyeknek legfőbb felhasználási területei:
- Települési- és környezetinformatikai rendszerekhez alapadat szolgáltatás
- Településrendezési munkálatok
- Térképészet, alaptérképek aktualizálása
- Települési környezetvédelmi, természetvédelmi ellenőrzések
- Beépítettség vizsgálatok
- Árvízi elöntések térképezése, árvízvédekezés, műtárgyak ellenőrzése
- Illegális hulladéklerakók felderítése
- Felszíni szennyezőforrások felderítése
- Mezőgazdasági területek felmérése, parcellák lehatárolása
- Talajok környezeti állapota és annak időbeli változása, talajtérképezés
- Felszínborítás vizsgálatok, földhasználati térképezés
- Erdőterületek vizsgálata, egyed szinten is